La seronda ye ún de les époques más guapes pa visitar viesques. Les fueyes adornen los árboles y el suelo de dellos colores vivos que paga la pena inmortalizar con una guapa semeya pa colgar nes redes sociales. El sol, que mos regala los sos últimos rayos de calor del añu, entá permite que da cuando podamos dar un voltiu prestosu con familia y collacios. Una oportunidá perfecta que mos regala la naturaleza pa visitar estes viesques.

Viesca de Muniel.los

La bien conocía Viesca de Muniel.los ta situada en Cangas del Narcea ente les montañes de les sierres de Valdebóis y de Rañadoire y en los cabeceros de río Tablizas, afluente del Narcea.

En 1989, l’antigua Reserva Biolóxica de Muniel.os amplióse a los montes de la Viliel.la y Valdebóis, situaos ente los conceyos d’Ibias y Cangas. Con esta ampliación, la reserva pasó de tener tres mil hectáries a unes cinco mil quinientes. Anguaño esta gran Viesca ta dentro de la Reserva Natural Integral de Muniel.los, considerada Reserva de la Bioesfera pola UNESCO

Viesca de Pome      

     

            La viesca de Pome, en Cagues d’Onís, ye la única viesca grande que podemos atopar nel corazón de la Montaña de Cuadonga. Anque na redolada d’esti macizu tan Vegabaño, La Matona de Cuadonga o la de Culiembru, Pome ye el gran fayedal d’esti parque nacional.

            Pome ye hábitat de dalgunos gallos montesesque se guarden ente los xardones y animales autóctonos como xabalís, corzos, rebecos, raposu, melandros, esguilos, y una montonera de reptiles y aves. Por desgracia, el llobu y l’osu desapaecieren d’equí va yá dellos años.

Cordal de Pion

            En las zonas más altas del concejo de Villaviciosa, limitando con Xixón, encontramos el hermoso cordal de Pion. Un cordal de media docena de kilómetros de longitud. La altura del cordal anda por los seiscientos metros, a excepción de la Peña de los Cuatro Xueces, que es el punto más elevado con 662 metros sobre el nivel del mar, y se encuentra al límite del cordal, limitando con los concejos de Siero, Xixón, Sariegu y Villaviciosa.

            Podemos encontrar una fauna muy interesante entre sus bosques: ardillas, cuervos, jabalíes… y una preciosa flora por varios senderos que podemos recorrer en este precioso cordal.

Viesca de la Parada

Semeya del blogue: https://caldones.wordpress.com/2016/08/25/en-quiros/

La Viesca de la Parada de Quirós ye un de les viesques menos conocíes del conceyu, pero non por ello menos guapa. Tomó esi nome porque yera onde davezu paraben los osos demientres l’iviernu (per ehí pasa la “Sienda l’osu”).

            La calidá de la madera de los árboles d’esta viesca ye conocida en Quirós. Dicen los quirosanos que los sos centenarios árboles sirvieron pa construyir “L’armada invencible” allá pel sieglu XVI, y que ye un material de primera pa fabricar instrumentos como vigulinos. Nos puertos cercanos d’Agüeria abunden tamién los carrascos.