El prestixosu diariu británicu The Guardian, na so sección Comida y Bebia, avera la cultura gastronómica a los sos llectores. Nesta ocasión, Asturies y la so fabada foi la protagonista de la sección, rindiéndo-y pleitesía y fervor a esti manxar del norte d'España.

L'últimu reportaxe rellátanos la esperiencia culinaria del autor con Asturies y distintes comíes típiques del país, procesando un fondu amor por esti platu al afayalo, «no fue hasta el último plato sabroso que mi lujuria por Asturias se convirtió en amor verdadero. La fabada es el plato estrella».

L'autor foi en tou momentu acompañáu pol famosu chef, tamién asturianu, Jose Andrés. Con él tomó mesa nuna degustación d'hasta quince variedaes de comíes. Pero hasta que nun comió la fabada nun quedó encandiláu.

Foi a partir d'ende cuando la so percepción de la cocina del país camudó por completu, yá que «hasta ese momento mi conocimiento estaba fuertemente inclinado hacia la gastronomía molecular de alta gama que convirtió el norte del país en un centro de alta cocina en la década de los 2000. Pero en los años siguientes, aprendí que lo mejor de esta cocina tiene un enfoque casi japonés de la pureza y el respeto por los ingredientes», sentenció.

Pa concluyir el reportaxe, l'autor destacó l'atanante esperiencia que foi pa él la tierna, y la fabada hasta que «unos díes dempués, torné al mio apartamentu en Nueva York inda apestando a grasa de gochu fundida y mazanes lleldaes. Siete meses dempués, merqué un billete d'ida de vuelta a España, onde entá vivo», asegura.

Puedes lleer el reportaxe completu nel portal oficial del mediu The Guardian (click equí)