Con esta obra cierra un ciclu de 20 años d'estudiu y afondamientu na canción asturiana.

El cantante y compositor xixonés Carlos Rubiera presenta estos díes 30 ASTURIANAES; una gran obra en formato libro+3CDs con el que pone fin a más de veinte años de estudio, revisión y composición en el ámbito de la Canción Asturiana.

Esti trabayu representa’l cumal de la so carrera como cantante y compositor d’asturianaes; un estilu que tien el so aniciu en les obres de los compositores y cantaadores “clásicos” d’a primeros del S.XX (Rodriguez Lavandera, Baldomero Fernández, Manuel de Fresno y otros), que supieron convertir el cantu tradicional asturianu -la tonada de la tierra, como se dicía daquella_ nun lied de calter cultu. En 30 ASTURIANAES, Carlos Rubiera sigue la estela de los clásicos, pero cola perspectiva del tiempu actual.

Recuéyense nesta gran obra un total de 30 pieces vocales (tradicionales unes, del propio Rubiera otres) xunto con tres pieces instrumentales orixinales pa gaita; contando pa la so grabación cola collaboración d’un estraprdonariu elencu d’interpretes: Jose Ángel Hevia, María José Hevia, Javier Tejedor, Xuacu Amieva, la cantadora Mariluz Cristóbal Caunedo; el cantautor Rafa Lorenzo; la cantante folk cántabra Almudena López; los pianistes Gabino Antuña y Óscar Camacho; la acordeonista María Álvarez, los gaiteros Diego Pangua, Flavio Rodríguez Benito y Llorián García; la Coral Villa Blanca de Lluarca y otres voces y instrumentos de primer nivel, hasta completar una nómina de ventiseis nomes destacaos de la música asturiana actual.

Nel llibru (de 24 x 17 cm y 75 páxines) axúntense les lletres de tolos cantares, la partitura de la “Marcha d’honor” compuesta por Rubiera y grabada por Hevia , y dellos testos introductorios y biográficos escritos pol editor, pol propiou Carlos y pol musicólogu y gaiteru Llorián García Flórez.

Como valor añadíu, cada llibru va numberáu, con una fueya de roble estampada a mano y firmáu pol autor; faciendo ansina que cada exemplar sea únicu y distintu.

La variedá estilística (tonada brava, ayerana, soberana, vaqueira, añada, dialogada, a capella, a la gaita…), la diversidá tématica, la rigurosidá llingüística, los arreglos sobrios o más exhuberantes, y hasta la esperimetnación, faen d’esti trabayu una especie d’enciclopedia sonora de l’Asturianada.

30 ASTURIANAES, de Carlos Rubiera, ye una obra llamada a ser fonte d’knspiración y estudiu pa les nuevas xeneraciones de cantadores; a perdurar nel tiempu y a dezar buelga na historia de la Canción Asturiana.