La segunda edición del "Calendariu de la España vacía” rinde homenaxe a la maxa de dolce nuevos pueblos recónditos con riesgu de sumir, ente los que s'atopen Banduxu y Cueves de l'Agua

Dempués d'un añu con movilidá llindada, y cola esperanza puesta na campaña de vacunación, los españoles tán impacientes por volver viaxar, tantu nes sos vacaciones como les fines de selmana. Especialmente dempués d'una Selmana Santa con restricciones, toles esperances tán puestes nun branu que, con tolos precuros necesarios, esperamos poder entamar nueves y desconocíes rutes para desconectar de tantos meses d'aislamientu.

Pa dar respuesta a esta molición, el Grupo Driver, rede de centros especializaos en neumáticos y mecánica rápida, llanza la segunda edición del “Calendario de la España vacía”, con doce pueblos nuevos, pa reivindicar l'encantu del territoriu que sufre les consecuencies de la despoblación y que ta en riesgu de desapaición, si nun s'actúa rápido.

”Énte les dificultaes de viaxar al estranxeru y cola ilusión centrada nel branu, ye'l momentu de sofitar a los pueblos de la España vacía y promover la movilidá interna, siempres y cuando la situación sanitaria lo permita. Por eso, la iniciativa convida a afayar dolce rincones recónditos d'España, ente los que s'atopen los asturianos Banduxu y Cueves del Agua, pueblos con un encantu especial, de los que se da a conocer les sos hestories, les sos fiestes, la so xente y cómo llegar a ellos per carretera. Xuntu con una semeya de cada localidá, el calendariu inclúi una descripción individual de cada unu d'ellos y señala el meyor itinerariu para llegar con total enfotu en coche hasta toos ellos.

Esti viaxe puede realizase en formatu papel y tamién online, al traviés de la páxina web calendariodelaespañavacia.com, dende onde puede descargase ya imprimise el calendariu. Esta plataforma va dexar compartir otres poblaciones al traviés d'un formulariu onde, cualquier ciudadanu qu'asina lo deseye, va poder amestar la hestoria de la so localidá y, d'esta miente, va tener la opción de participar en siguientes ediciones del calendariu. Al traviés del hashtag #CalendarioEspañaVacia tamién podrán compartise les imaxes que los usuarios publiquen nes sos redes sociales. 

Inspiráu nel míticu calendariu Pirelli, de quien el Grupo Driver ye partner oficial, l'oxetivu ye dar visibilidá y protagonismu a unes poblaciones que paez que fueren escaecíes y que podríen sumir si nun se pon remediu, y animar a los futuros visitantes a movese hasta elles. Pa la realización del calendariu, la compañía cuntó cola participación y l'entusiasta collaboración de los alcaldes de les localidaes y de los sos habitantes.

El periodista Antonio Lobato, que ejerce como padrino de esta iniciativa y es embajador del Grupo Driver, celebra “que una marca se implique de esta forma en un concepto tan cercano y tan bonito”. Al locutor deportivo, que protagoniza las piezas audiovisuales que acompañan al calendario, le sorprendió el magnetismo que desprenden estas localidades: “Son pueblos especiales y representativos de lo que somos y de dónde venimos. La España vacía es un bien cultural y patrimonial del que debemos sentirnos orgullosos y tenemos que hacer todo lo que esté en nuestras manos para preservarlo. Son pequeños pueblos y aldeas que, cuando los descubres, te enamoras.”

Pela so parte, el responsable de Marketing del Grupo Driver, Alex Vilalta, comenta que “a pesar de la delicada situación sanitaria que estamos viviendo, hemos decidido volver a apoyar a nuestros pueblos con la segunda edición del Calendario de la España Vacía, siempre acompañado de las recomendaciones y precauciones que se deben tomar a la hora de visitarlos. Son parte de nuestro patrimonio y en los momentos difíciles es cuando más tenemos que apoyarlos.”

Les llocalidaes protagonistes del calendariu d'esti añu son: Banduxu (Asturias), Bárcena Mayor (Cantabria), Castelnou (Teruel), Cueves del Agua (Asturias), Culla (Castellón), Genalguacil (Málaga), Mogroviejo (Cantabria), Montclar (Barcelona), O’Cebreiro (Lugo), Peñalba de Santiago (León), Robledillo de Gata (Cáceres) y Sant Jaume de Frontanyà (Barcelona).

El calendariu exemplifica el cambéu de paradigma que supon pasar unos díes de vacaciones o d'escapada de fin de selmana en una redolada rural o, inclusive, instalase n'una de les poblaciones de la “España vacía” de forma definitiva, agora que paez que'l teletrabayu llegó pa quedase. La iniciativa fai tamién una llamada a la responsabilidá y pide a los futuros turistes que tomen les midíes de seguranza ya hixene adecuaes cuando visiten les llocalidaes.