Ver Asturies
Escapaes

Valle de Samuño, un viaxe al coral d'Asturies

Asturies y el so pasáu mineru sigue tando presente na cultura, nel paisaxe y na idiosincracia asturiana. Anque de la mina yá nun s'estrayigan tonelaes de carbón, sigue siendo motivu de trabayu pa munches persones. Nuna d'eses munches mines qu'acopen el paisaxe asturianu, alcuéntrase'l Ecomuséu Mineru Valle de Samuño, un llugar que te tresllada a les coraes de la tierra pa conocer cómo yeren les dures condiciones de trabayu de cientos de persones.

El tren del Valle de Samuño

L'antigua estación d'El Cadavíu actúa como centru de recepción de visitantes, con una estética fiel a la desaniciada estación de Samuño. Ellí, puede contemplase una exhibición de ferramientes y equipamientu mineru, una esposición de fotografíes antigües de minería, un audiovisual y diversos paneles qu'espliquen el percorríu. Dende esti puntu, el tren empieza'l so percorríu hasta l'interior de la mina, onde una grabación esplica puntu por puntu les partes de la mina y los trabayos que faen nella.

Un viaxe al coral d'Asturies

Tres la finalización del trayectu en tren, por aciu el qu'entraríes nel interior de la tierra al traviés del Carcavón Emilia, una mina de más de 120 años d'antigüedá, vas afayar la vida de los mineros nes coraes de la tierra. Esti ye'l trayectu ferroviariu más llargu que puede realizase n'España al traviés d'una galería minera real, arrancada al monte a picu y pala por persones qu'ellí dexaron el so calquier, el so sudu y, n'ocasiones, la so vida.

Dempués de conocer l'interior d'una mina, una xaula va xubite a la superficie, pudiendo conocer les instalaciones esteriores del Pozu San Luis, cola so correspondiente esplicación. Vas visitar la Casa de Máquines col so Castillete, la Llampistería, Casa d'Aséu, Oficines, Carpintería, Fragua y Botiquín, amás d'otra bocamina (el carcavón Isabel), una esposición de cuatro llocomotores de distintes dómines o'l Centru d'Interpretación del Paisaxe Protexíu de les Cuenques Mineres. 

Mina y paisaxe, protagonistes nel Valle de Samuño

Tras la ilusionante y curiosa noticia conocer el paisaje más allá del museo es muy interesante. Aunque existe la posibilidad de que regreséis en tren al punto de origen, muchos visitantes deciden regresar a través de un sendero que sigue el camino del carbón. Se trata de una senda asfaltada de 2 Km de recorrido que une el Pozo San Luis con la Estación de El Cadavíu. No presenta ninguna dificultad, puesto que no tiene ni desvíos ni pendientes. Esta senda sigue el trazado de los ferrocarriles que unían las instalaciones de las dos empresas mineras protagonistas en este valle: Carbones de La Nueva y Carbones Asturianos. En el arranque de la senda, a pocos metros de la salida del pozo, se encuentra hacia la derecha el polvorín, un auténtico “búnker” donde se guardaban los explosivos necesarios para la actividad extractiva.

Related posts

Un guía de montaña, lo meyor pa les tos salíes

Redacción
7 months ago

Un percorríu pela sablera de Cueva

Redacción
2 years ago

Senda del Peñafrancia, naturaleza ensin salir de la ciudá

Redacción
10 months ago
Exit mobile version