Ver Asturies
Axenda

Martes de campu, una fiesta con muncha hestoria

La fiesta de la Balesquida, onde s'inclúi'l Martes de campu, tien unos oríxenes bien antiguos. La fiesta data del añu 1232, cuando Doña Velasquita Giráldez donó los sos bienes “a la confrería de el xastres y a los vecinos y homes bonos d'Uviéu pa distribuyir ente los más desfavorecidos de la ciudá”. De magar, los uvieínos celebren La Balesquida, siendo'l Martes de Campu, el Día del Bollu, el so actu estrella.

Les fiestes de la Balesquida constitúin una de les celebraciones más tradicionales y antigües de la capital asturiana. La Confrería caltien la parte relixosa, mientres que la Sociedad Protectora que nació en 1930 énte la mala situación económica d'aquella, añede un ampliu programa festivu y el más popular repartu del bollu. Asina, el sábadu anterior al Martes de Campu, l'Heraldu, conocíu tamién como ‘La Fama’, un caballeru vistíu de blancu al llombu d'un caballu, percuerre'l cascu antiguu pa llegar hasta la plaza del Conceyu y solicitar permisu de la Corporación pa celebrar la fiesta. Anque'l bollu de La Balesquida partir nel Campu San Francisco y, socios o non, munchos celebren nesti parque, la comida, a manera de pícnic, arrexunta esti día a grupos de familiares y amigos per tolos espacios verdes del conceyu.

La procesión de La Balesquida ahora con un recorrido tan reducido que solo recorre la plaza de la Catedral, llevaba en su día hasta la ermita de Santa Ana de Mexide a los cofrades, a los que se entregaba  “un bollo de media libra de pan de fisga (escanda), un torrezno y medio cuartillo de vino de pasado el monte”. En esa jira está el origen del actual Martes de Campo.

La procesión de La Balesquida agora con un percorríu tan amenorgáu que solo percuerre la plaza de la Catedral, llegaba nel so día hasta la ermita de Santa Ana de Mexide a los cofrades, a los que s'apurría  “un bollu de media llibra de pan d'acisna (escanda), un torrendu y mediu cuartiyu de vinu de pasáu'l monte”. Nesa jira ta l'orixe del actual Martes de Campu. La procesión de La Balesquida llegaba d'antiguo a la ermita de Santa Ana de Mexide. Nesa xira ta l'orixe del actual Martes de Campu.

Pal Martes de Campu, 30 de mayu, la Sociedá Protectora de La Balesquida preparó un ampliu programa col siguiente horariu:

Conoz más fiestes uvieínes L’Ascensión equí, en VerAsturies.

Related posts

Esti sábadu, percorríu pela memoria hestórica de Xixón

Redacción
3 years ago

El Picu Turbina, el cume principal de la Sierra del Cuera

Redacción
3 years ago

Muyeres silenciaes: Marica Andallón

Redacción
2 years ago
Exit mobile version