Ver Asturies
Coses chocantes

Castrillón, la mar de dunas

En plenu branu n'Asturies, les sableres maraviyoses y ablucantes de les que podemos esfrutar cuntar por miles. Na llista de sableres que nun puedes perdete y que tienen gran interés, ta ensin dulda la que contien un de los pocos sistemes dunares qu'entá se caltienen güei, el de la sablera de L’Espartal que podemos atopar nel preciosu conceyu de Castrillón.

Esti sistema dunar prollongación de la sablera de Salinas, ta catalogáu como un Monumentu Natural dende 2006, pola mor de la fauna y vexetación únicos na Europa Atlántica. Especies como’l nardu marín y la espigadiella de mar, incluyíes nel Catálogu Rexonal d’Especies Amenazaes de la Flora Asturiana, que tienen como llar esta sablera, son parte importante d’esti nomamientu. Amás, descríbense en L’Espartal dos hábitats d’interés comunitariu: les dunes embionaries (dunes móviles primariae) los brezales mediterráneos y oromediterráneos primarios y secundarios con dominio de xenistees. La proteción d’esta afayadiza zona del conceyu de Castillón estiéndese tamién a los páxaros, yá qu’esti espaciu forma parte de la Rede Natura 2000, dientro del Llugar d’Interés Comunitariu Cabu Bustiu-Lluanco y de la Zona d’Especial Protección pa les Aves del mesmu nome.

Y es que estamos hablando de una arenera muy agradable con una gran belleza paisajística y valor ecológico de unos 500 metros de longitud que combina costa e interior. Originalmente, tras la arenera de L’Espartal podía verse un gran campo dunar que perpretaba hacia el interior cuasi un kilómetro hasta alcanzar el valle de Raíces. Ya tras este valle se los veían acantilados de los Pinos Altos, otra bonita maravilla al par que la paga pena guardar retrato. Y aunque es verdad que al medrar localidad de Castrillón y las actividades industriales que la rodeen zona en los últimos siglos la zona ha menguado, aún es bien posible ojear algunas dunas bien bonitas hoy en día. La diferencia es que hoy en día estas zonas de dunas tan visiblemente separadas, pero siguen siendo igual de bonitas. El primer cordón de dunas que podemos ver alcanza los 15 metros de altura. Tras este primer cordón ha un extenso campo dunar en el que difícilmente se reconocen los cordones adosados. En la zona dunar más próxima a la mar la especie dominante son las dunas blancas, aunque también podemos encontrar corregüela de las dunas y la lechetreza de las areneras.

El resultáu del bon cuidáu de la sablera de L’Espartal del que’l conceyu de Castrillón pue presumir, tien como resultáu un paisaxe envidiable, de récord y ecolóxicu, imposible d’escaecer una vegada que-y eches el güeyu. Colar de les dunes ye sinónimu de naguar por tornar.

Puedes descubrir más d'esti llugar y d'otres ayalgues del conceyu de Castrillón nel nuesu puestu na Feria de Muestres de Xixón.

Related posts

Fe Santoveña: «Un baille pa palo bien una jotina, pa lucime, el Pericote»

Redacción
3 years ago

Frank Braña, el vaqueru más asturianu

Redacción
2 years ago

Castrillón, la mar que ver

Redacción
2 years ago
Exit mobile version