N'Asturies, la bébora icónica ye la sidra natural. Una afirmación que nun xenera alderique dalgún. Sicasí, anque seya la bébora más icónica, ¿bébese tanto como paez? De siguío cuntamoste cuanta se bebe n'Asturies a lo llargo del añu.
Para comenzar, te diremos que Asturies es la zona más consumidora de sidra del mundo. Cada año, las empresas que se integran en este sector facturan en total más de 50 millones de euros, con el que producen alrededor de 45 millones de litros anuales. Hoy en día se producen tres tipos de Sidra d’Asturies D.O.P: La Natural Tradicional, la Natural Nueva expresión (filtrada y estabilizada) y la Natural Espumosa (con ácido carbónico endógeno).
De media, se beben unos 65 litros por persona al año, lo que supone unas… ¡85 botellas! ¿Te parece mucho? Pues supondría beber una botella cada 4 o 5 días.

¿Y cuántes mazanes s'usen al añu pa facer sidra?
En la actualidad hay 48 hectáreas de pumaradas plantadas, en las que se cosechan cada año cerca de 45000 toneladas de más de 2000 variedades de manzanas para sidra en Asturias. Tradicionalmente se usaron 22 variedades para la producción de Sidra d’Asturies D.O.P, a las que en 2017 se agregaron otras cincuenta y cuatro. Actualmente 76 variedades son reconocidas para la elaboración de Sidra D.O.P.
Y ye una bébora feminizada?
Podría dicise que n'Asturies esta bébora ye cosa de muyeres, yá qu'amuesen un porcentaxe de consumu per enriba del de los homes. Ello ye que ye la única bébora alcohólico n'Asturies na qu'hai más bebedores muyeres que bebedores homes. Un 37% d'asturianes declara bebela frente a un 30% de varones. Ente les muyeres, la primer bébora ye'l vinu y la segunda, la sidra. Los homes decántense más pola cerveza.