Ver Asturies
Escapaes

Peña Mea, una ruta que nun puedes perder

La cima de Peña Mea a 1560 metros, llindando los conceyos de Llaviana y Ayer, ye unu de los montes más característicos del Altu Nalón. Son variaos los caminos pa xubir a esta peña, tanto pol conceyu d'Ayer, como pol de Llaviana. Los más fáciles seríen los que parten de los pueblos de Pel.luno, Tolivia y Fresnéu. Y del altu de La Collaona, en plena carretera de Cabanaquinta a La Pola Llaviana, dende onde sal un senderu hasta cerca Les Campes.

Vamos rellatar l'itinerariu que parte del pueblu ayerán de Peḷḷuno. A esti llégase por un ramal de carretera que sal de la xeneral de Morea al puertu de San Isidro, que se toma na localidá de Ḷḷevinco.

En Pel.luno hai dellos caminos pa llegar a la collada d'igual nome. Tamién hai una pista de tierra bien marcada pola que podemos dir si nun nos empobinamos bien o escarecemos d'un bon guía. De toes formes los paisanos pueden indicanos los antiguos senderos pastoriles que conducen dende'l pueblu a la collada, y que son los más curiosos pa dar un paséu pola Naturaleza.

En una hora de caminata se llega tranquilamente desde el pueblo de Peḷḷuno de Arriba, al Colláu Peḷḷuno. En el collado hay buenas fuentes y hermosas majadas de pastoreo, donde se ven abundantes cabezas de ganado en la época estival. Después de reponer fuerzas se puede acometer ya la subida a Peña Mea. Por marcados caminos se subirá dejando a la izquierda los picos del Traveséu, El Fermosu y Cuetu Vegalláu. Abajo iremos dejando las cabañas o mayaos de La Collá y Carballosa, adentrándonos en una cañada, o estrechura, cortada en la roca, llamada canga del Arcu. Otra de estas cortadas o «canalones» nos quedará un poco más ladeada, pero por ella también se puede ir. En esta zona, a estas cañadas o gargantas se las denomina con el nombre de cangas: canga del Utre, canga del Osu, canga del Arcu…

Tres una hora, aprosimao, de pindia ascensión pola canga del Arcu vamos llegar a otra collada. A la nuesa esquierda vamos ver una buraca o ventanón en plena roca, conocíu como Arcón de la Finistra, o tamién, el güeyu de Peña Mea. Dende ellí baxa un empináu camín a Les Campes. Nesta collada xúntense los caminos que van a Pel.lunu, Les Campes y Doñangu. Nesta zona hai que tener precuru en casu de borrines, pos ye fácil perdese.

Dende esi puntu n'otra hora, o daqué menos, d'ascendente caminada, llégase yá a lo cimero de Peña Mea siguiendo la dirección este. Podemos enfrescanos enriba cola agua d'una bona fonte y dexar la tarxeta de cumes nel so buzón montañeru. Esta tradición paez qu'anguaño se ta perdiendo nes cimes asturianes, por ignorancia o acciones de los gamberros.

Dende la cimeade Peña Mea, en día despexáu, pueden acolumbrase panorames impresionantes. Al este, quédennos les sierres de Mermexa, Crespón y del Retriñón, y más cercanos los montes de Pandiella, Carbellosa y Forcada. Y los escobios del ríu Raigosu, gargüelu del Polo y foz de Coveyayos. Al norte tán los valles del ríu Nalón y el Picu Montarru. Tamién tán les aldegues de Los Tornos, Roxil, Fombermeya, Campomoyáu, Pumará, Grandiella, Fechaladrona y Fresnéu. Coles mesmes atópense nesa zona, les citaes Villoria y Tolivia. Al oeste, La Collaona, El Navaliegu y Les Campes, cola so ermita. Al sur, amás de los pueblos de Ḷḷevinco, Peḷḷunu, Santibanes, Entepenes o Cabanaquinta, tán los valles de los ríos de San Isidro y Ayer. El cordal de Murias y Santibanes, y daqué más alloñada'l Cordal Cantábricu, nel sector entendíu ente los puertos de Payares y San Isidro.

Hai munchos valles y cimes, dellos cubiertos de montes d'especies arbóreas autóctones. Nellos abonden los cérvidos, xabalíes, mustélidos, amás de numberoses aves, anfibios y reptiles.

El regreso se puede hacer por el mismo itinerario, o por Les Campes, Doñangu, vallina del Agua, Les Fuentes, mayáu del Xierru, El Enquilón, Corral Perreru, Brañanieva y Fechaladrona; o por La Collaona. Por esta zona se cruza una importante vía histórica, conservándose entre otros restos los puentes de traza romana de Villoria y El Puente d’Arcu.

Si te prestó esta ruta, nun queden ensin descubrir otres diferentes, equí en VerAsturies.

Related posts

Bermiego, el pueblu del texu milenariu

Redacción
7 months ago

Osos pardos: onde velos n'Asturies

Redacción
2 months ago

Tabayón del Mongayu

Redacción
1 year ago
Exit mobile version