Ver Asturies
Coses chocantes

Tradiciones de la Nueche d'animes

En bien pocu tiempu, va llegar la Nueche d'ánimes, una fecha bien singular y que, anque paeza bien alloñada de nós y venceyada a los Estaos Xuníos y el so halloween, esta fiesta tien el so orixe nos pueblos del arcu atlánticu. Ye por eso polo que güei vos traemos dalgunes de les tradiciones qu'hai o había n'Asturies por cuenta d'esta celebración.

La mar que devuelve a los muertos

Nos pueblos pesqueros de la mariña asturiana, dalgunos tan conocíos como Cuideiru o Llastres, los pescadores decidíen pasar esa nueche en casa, argumentando qu'una lleenda dicía que les redes arrastraríen güesos de les persones que morrieren na mar. Investigadores como Aurelio del Llano recueyen d'esta manera otres cuestiones que-yos asocedió a dellos pescadores na Concha de Artéu, una sablera de la parroquia de Samartín de Lluiña, nel conceyu de Cuideiru:

«D'antiguo los pescadores de Cuideiru nun salíen a la mar la nueche de tolos Santos nin la del día de la Encarnación. Pero una vegada, la nueche de tolos Santos, salieron dos llanches a la pesca y al pasar frente a la Concha de Artéu, vieron que, sobre l'agua, casina oriella, amburaben munches lluces. Los marineros encarreraron les proes de les sos llanches escontra aquelles lluminaries y rema que rema, porque ellí les foles rompíen con muncha fuerza, llegaron allá y vieron llenos de mieu, que les lluces yeren producíes por güesos que punxera ellí la Güestia».

La Güestia

Precisamente, la Güestia es otra de las «tradiciones» de la Noche de Ánimas. También conocida como Huóstica, entre los vaqueiros d’alzada en Tinéu consiste en un grupo de espíritus de gente fallecida que caminan en procesión, supuestamente, para conseguir el auxilio o la liberación de sus almas atrapadas y alcanzar el eterno descanso, en ocasiones, exigiendo el cumplimiento de ciertas promesas a fin de liberarse o la expiación de alguna falta en el mismo lugar en el que esta fue cometida. La Güestia suele estar formada por un grupo ocho ánimas que caminan en grupos de a dos, con un líder que la encabeza y que sale de los cementerios en busca de mortales que sumar a su conjunto caminando o subidas en el denominado Carru de la muerte.

L’Aguinaldu

Mesmo que nel tradicional antroxu asturianu o en Navidá, la reciella de la casa salíen a pidir (ensin disfraz, non como n'antroxu) embadurnaos en ceniza, pidiendo un pagu tres cantar. Esti pagu solía consistir en dalgún frutu secu o embutíu.

Related posts

¿Sabíes que Cuadonga tuvo un incendiu?

Redacción
3 months ago

Xixón celebra esti fin de selmana'l X Certame de Quesos Artesanos d'Asturies

Redacción
2 years ago

Netflix pon el güeyu n'Asturies

Redacción
4 years ago
Exit mobile version