En las entrañas de Xixón existe un edificio que ve pasar el transcurrir de la vida en la ciudad en silencio. Situado en la Plaza del Instituto, o popularmente la Plaza del Parchís, el edificio conocido como “La Casa Blanca” guarda expectante la historia más cercana de la ciudad.

La Casa Blanca, una obra racionalista del arquiteutu Manuel del Bustu, foi concebida nel mesmu centru de Xixón, ensin saber que pocos años dempués de la so construcción xugaría un papel esencial na hestoria de Asturies. Ta documentáu como unu de los primeros edificios de la ciudá en sofitase sobre estructura de formigón, lo que dexó lliberar totalmente las murias de la so función de soporte.

Sicasí, lo importante d'esti edificiu, amás de que tres la Guerra Civil, el padre del arquiteutu agospióse nesti edificiu, tamién conocíu como Casona, ye que foi see del Gobiernu Republicanu d'Asturies mientres un curtiu periodu na Guerra Civil, conocíu como Conseyu Soberanu d'Asturies y Llión. Otru interés ye que nesti edificiu asitióse'l primer ascensor de Xixón.

Como podemos ver, anque paeza un simple edificiu, les construcciones d'una ciudá pueden cuntanos parte de la so hestoria y caltener el patrimoniu ye esencial pa ello.