La Feria de l'Ascensión ye una fiesta de calter rural, que se celebra en primavera n'Uviéu, concretamente dempués del día de l'Ascensión (18 de mayu) y la so duración ye de dellos díes. Remontándose'l so orixe al sieglu XVI, empezó siendo una feria ganadera y caballar qu'a día de güei considérase unu de los certames más importantes d'Asturies. Anguaño festéxase como homenaxe al campu y a la so xente y foi declarada fiesta d'Interés Turísticu Rexonal.

Na feria vamos atopar certames y esposiciones de ganáu, amás d'otres actividaes rellacionaes col mundu de la agroganadería y la redolada rural. Per otru llau vamos poder atopar mercaos artesanales na plaza de la catedral, amás de múltiples esposiciones, actos folclóricos al son de gaita y tambor y demás actividaes.

La fiesta también destaca por su propio menú gastronómico compuesto por un primer plato de menestra del tiempo, segundo plato de carne gobernada y un postre de tarta de queso con cerezas. Este menú hace referencia al tradicional refrán “Por la Ascensión, cerezas en Oviedo y trigo en León”.

En esta festividad también se lleva a cabo la elección del “paisano y paisana” del año, donde se le otorga una condecoración a los ovetenses más trabajadores.

Afaya otres fiestes asturianes como La Jira del Embalse de Tresona, equí en VerAsturies.