Se terminó ya el verano y, con ello, llega el otoño y la vuelta de los más pequeños a la escuela. Pero esto no significa que las oportunidades para que los y las crías puedan seguir pasándolo bien se acaben. El otoño trae con él actividades muy divertidas e interesantes que niños y niñas podrán recordar para el resto de la vida, igual de entretenidas (o para algunos, quizá hasta más) que las que pueden hacerse en verano. Si quieres llevar a los hijos y las hijas (o los sobrinos y las sobrinas; o los nietos y las nietas… ) a pasar un fin de semana divertido y otoñal, nosotros te proponemos algunos planes.

Dir a la gueta

Dir a la gueta de castañes pa preparar l’amagüestu ye una actividá bien prestosa pa la reciella. Son munches les viesques que nestes feches tienen un terrén enllenu de castañes qu’entamen a cayer de les castañales. Buscar les meyores, munches d’elles escondíes en cuerries en metá de la viesca, y les más riques pa comer depués en casa, bien calentines, acaba convirtiéndose davezu nuna aventura. Si somos a pañar bastantes, vamos poder tener bien d’alimentu non namás pal amagüestu, sinón tamién pa cuasi tol iviernu. Una tradición milenaria que paga la pena conservar y que davezu presta a la reciella más de lo qu’imaxinamos.

Pañar setes

Si bien n’Asturies tenemos el privilexu de que, a diferencia d’otres comunidaes, podemos pañar setes comestibles prácticamente demientres toles estaciones del añu, tamién ye verdá que na seronda entamen a salir cuasi toles especies: boletos, lepistas, lactarios, tricholomas, etc… Magar que vivamos n’Asturies, una zona con gran bayura de setes, l’afición por dir a la gueta nun ta entá tan estendida. Pañar setes cola reciella puede ser una forma ideal d’integrala dafechu na so gastronomía, beneficiándose de los sos valores nutritivos y empobinando a los neños a una dieta bien sana.

Beber sidra del duernu

Una tradición muy típica también de estas fechas es la de beber sidra del ‘duernu’. La sidra del ‘duernu’ (también conocida como “sidra dulce”) es lo que sal de exprimir manzana. Esta sidra se elabora después de recoger manzana en octubre. Es en esa época del año cuando suele consumirse, habitualmente en l’amagüestu junto a un taquito de castañas calentitas. Su sabor dulce hace de esta bebida algo muy agradable para los niños y niñas. Beber es para ellos y para ellas muchas veces sinónimo de fiesta y juegos.