Too asturianu y asturiana conoz que los nuesos xuegos tradicionales formen parte de la nuesa cultura, por ellos, dexámonos a continuación una llista de los cuatro xuegos tradicionales que de xuru practicastis dalguna vegada.

  1. EL CASCAYU

Es uno de los juegos tradicionales más populares entre los asturianos, fuera de Asturies es más conocido como “la rayuela“. Esto se debe a que para jugar solo necesitas una piedra y una tiza para pintar en el suelo los cuadrados característicos de este cascayu.

El participante llanza la piedra escontra un de los caxellos, numberaes del 1 al 10, evitando tocar el caxellu onde tea la piedra al pasar al pizopé (día y vuelta).

El xugador que toque dalguna raya del caxellu o pierda l'equilibriu va ser el perdedor del xuegu.

2. TIRU DE CUERDA

Ye más habitual ver esti xuegu nes fiestes de prao asturianes, yá que se remembra a les xeres del campu y la mina. Pa xugar namás se necesita una cuerda y una cinta que marque'l centru d'esta.

Nesta tradición predomina la fuerza, estremense en dos grupos y van tirar de la cuerda hasta que la so cinta sobrepase una de les dos marques equidistantes que va haber ente los equipos.

Gana aquel grupu que más vegaes consiga pasar el llazu a la so zona nes trés repeticiones que suelen facer, tollo ensin que nengún participante devase la marca nin se siente nel suelu.

3. LA XARONCA

Para llevar a cabo este juego se necesitan fichas metálicas y la conocida “mesa de rana”, en la que se encuentra la rana metálica y las distintas zonas donde se introducirá la ficha, tales como molinillos, puentes o, simplemente, agujeros.

Consiste en que'l xugador, dixebráu a una distancia averada de 4 metros de la mesa, llanza 10 fiches metáliques coles mires d'introducir el máximu posible na boca de la xaronca, llogrando puntuaciones inferiores si cai n'otres zones de la mesa.

Ganará el jugador o el equipo que más puntuación obtenga tras realizar varias rondas. Este juego es conocido fuera del país como “el juego del sapo“.

4. LA CUATREADA

A lo último, pero non por ello menos importante, la cuatriada ye'l xuegu tradicional más reconocíu de la cultura asturiana. Pa xugalo ye necesario una zona fayadiza onde establecer el castru nel que se van atopar los 9 bolos grandes y el biche.

Esti xuegu tien munches variedaes y normes para llevalo a cabu, pero lo más tradicional ye que'l xugador llance la bola del tiru al castru dende 2 a 6 vegaes y según la xugada van valorar d'una forma o otra la puntuación llograda.

Como ye d'esperar, va ganar l'equipu que llogre una mayor puntuación tres les tiraes.