La boda vaqueira es uno de los momentos más importantes de la cultura vaqueira. Los matrimonios mixtos (vaqueiros y xaldos) eran escasos, ya que la condición de grupo minoritario, marginado y con una forma de vida distinta, pastoril y trashumante hacía que no proliferasen este tipo de relaciones.

Too ello fomentó l'apaición d'una serie de pautes de conductes sociales y culturales propies que nos acontecimientos importantes de la vida del vaqueiru, como'l matrimoniu, manifestábase na participación de tol colectivu social nuna gran amuesa de solidaridá grupal y na que s'asoceden dellos momentos importantes.

En primer lugar, antes de la boda vaqueira, ocurre el concierto. El padre del novio va a casa de la novia y allí se determina y regatea lo que cada cónyuge ha de llevar al matrimonio. Posteriormente, el día de la boda, la comitiva formada por los novios, padrinos e invitados, va precedida del ajuar llevado en un carro del país tirado por dos vacas. En él se llevaba un baúl con ropa blanca, rodeado de algunos sacos de trigo y los enseres que componían el ajuar. Encima de todo va la cama matrimonial, en la que resaltan los encajes de las sábanas, de las almohadas y los primores de la colcha. Y por último, la cesta de la madrina, adornada con lazos que contienen pan, manteca, huevos y dulces.

Tras la boda, tiene lugar la típica comida vaqueira, compuesta por jamón cocido, chosco, empanada, bollo preñáu, frixuelos, nata montada de las brañas y café de puchero.

La Vaqueirada

Esta tradición de la cultura vaqueira yá nun ye común nos nuesos díes. Sicasí, pa recordalo y caltenelo, cada últimu domingu de xunetu celébrase na braña d'Aristébanu, la llende ente los conceyos de Valdés y Tinéu, El Festival Vaqueiru y de La Vaqueirada. Danse cita nel campu, alredor de la Capiya de La Divina Pastora, novios y familiares, vaqueiros y turistes, asturianos y estranxeros. Y ye dignu mentar el pintorescu espectáculu de la comitiva Vaqueira, la comida campestre, el concursu de coros y dances Vaqueires sobre improvisaos tablaos, y les coples y romances del más vivu sabor brañeril.

Sicasí, la cultura vaqueira nun ye namás esto y tien muncho más, que puedes descubrir, por casu, con una ruta pel coral de les sos brañes..