La toponimia, o l'estudiu de los nomes xeográficos, non solo apurre información pervalible sobre la xeografía y la hestoria d'un llugar. Tamién refundia lluz sobre les influencies culturales y llingüístiques que moldiaron la identidá de la comunidá a lo llargo del tiempu. En Sariegu, esti enfoque na toponimia desencadenó una fascinante esploración de la hestoria local y destacó la importancia de caltener y entender la riqueza llingüística de la rexón.

La ruta de la toponimia de Sariegu

La ruta de la toponimia en Sariegu se ha convertido en una experiencia única para aquellos que desean sumergirse en la riqueza de la lengua y la historia locales. Esta ruta lleva a los participantes a través de lugares emblemáticos del municipio, deteniéndose en puntos estratégicos donde se explican los nombres de cada lugar. El encargado de elaborar los textos fue el historiador Florencio Friera, que recopiló el mapa lingüístico de Sariegu. De unos mil ochocientos topónimos, la ruta contiene una breve explicación sobre veintiocho nombres referidos a lugares habitados.

Esta ruta propón al visitante un paséu peles aldegues y pueblos del conceyu, afayando, cola ayuda de paneles didácticos, l'orixe y dellos datos relativos a la toponimia de los llugares señalaos en dichos paneles. Realmente, paga la pena andar per cualesquier de los caminos de Sariegu y reparar manifestaciones del so pasáu n'horros y paneres, restos o alcordances de molinos, fragües y caleros, en cases mariñanes y delles casones blasonaes. El caminante va tener oportunidaes pa charrar con xentes tan abiertes como l'ampliu valle nel que viven. Amás, va poder reparar les buelgues de la hestoria nel mediu natural y cultural d'un formosu conceyu asturianu.

Amás d'eso, en Sariegu vas poder visitar otros puntos, como la iglesia románica de Santa María de Narzana, la capiella y cueva de San Pedrín o dalguna de les sos rutes de senderismu. Porque Sariegu, magar de ser un conceyu pequenu, tien muncha cultura y patrimoniu.